Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Pagalbos santykiai ir jų formavimas
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Pagalbos santykiai ir jų formavimas

  
 
 
1234567891011
Aprašymas

Įvadas. Pagalbos santykiai. Principai. Kas gali turėti įtakos pagalbos santykiams?. Išvados.

Ištrauka

Santykiai yra jungiamoji veiksmų sistemos kokybė. Tai dviejų asmenų tarpusavio sąveikos produktas. Terminas santykiai turi gana svarbią istorinę reikšmę socialinio darbo praktikoje. Santykiai dažnai apibūdinami kaip "geras ryšys" su klientu. Sukurti gerus santykius – būtinas pagalbos proceso elementas.

Daug rašyta apie pagalbos santykius . Diskutuojant apie juos išryškėja šios santykių savybės:
1. Rūpinimasis kitu žmogumi – tai požiūris, kuris atspindi šilumą, nuoširdumą, draugiškumą, paramą, domėjimąsi klientu, norą suprasti klientą ir jo situaciją.
2. Atsidavimas ir įsipareigojimas – atsakomybė už situaciją. Darbuotojas turi suprasti kitų pasaulį, jų džiaugsmus ir skausmus, neviltį.
3. Priėmimas – nekritiškas požiūris, pasitikėjimas klientu, jo jausmų gerbimas. Tikėjimas, kad klientas pats gali spręsti savo problemas ir pasirūpinti savimi.
4. Empatija – sugebėjimas bendrauti su klientu, leisti klientu suprasti, kad iš tiesų rūpi jo problema, norima jį suprasti.
5. Aiškus bendravimas – gebėjimas taip bendrauti su klientu, kad jis būtų kuo geriau supras.
6. Nuoširdumas – darbuotojas turi nuoširdžiai reikšti savo jausmus. Tai gebėjimas skirti kliento ir darbuotojo patirtį ir jausmus. Darbuotojo nuoširdumas padeda klientui tapti tuo, kuo jis nori tapti. Darbuotojo, teikiančio pagalbą, darbo stilius neturėtų būti vien įprastų būdu taikymas. Kiekvienu atveju turi būti taikoma lanksti pagalbos technika.
7. Valdžia ir galia – tikėjimas, kad klientas bendradarbiaus ir norės kartu spręsti problemas. Tai kliento padrąsinimas pakilti virš darbinio funkcionavimo lygio, nurodant gaires ir šaltinius, kad būtų galima pasiekti užsibrėžtus tikslus. Tai reikalavimas, kad klientas darytų tai, ką gali, kad padėtų sau. Valdžios ir galios pagrindas yra darbuotojo žinios ir įgūdžiai.
8. Tikslas – tiek darbuotojas, tiek klientas suvokia, ko abu sieks. Pagal Beulah Compton ir Burt Galaway, tai yra pati svarbiausia savybė.

Nesutariama, kiek svarbūs patarimai teikiant pagalbą. Tradiciškai socialiniai darbuotojai mano, kad nenaudinga duoti patarimų; patarimais laikyti darbuotojo nurodymai klientui, o ne abišalio sprendimo rezultatas, todėl nebuvo naudinga klientui. Klientai tikisi ir ieško patarimo. Patarimas yra aiškus pagalbos įrodymas. Jei patariama atsargiai, pasitariant su klientu, nereikalaujant griežtai kažką padaryti, bet siūloma pamėginti, paliekama apsisprendimo teisė, patarimas labai gera pagalbos priemonė.
Kita pagalbos santykių savybė – klientas gali pagelbėti darbuotojui. Kai klientas padeda darbuotojui suprasti savo situaciją ar kultūrą, tai – pagalba ir ją reikia pripažinti. Arba klientas įvertina įvairių pagalbos priemonių naudingumą, įvairių tikslų tinkamumą – taip pat yra pagalba. Vadovaujamasi tokiu požiūriu klientas vaidmenis suvokia kaip susijusius, o ne priklausomus.
Biestek pateikia septynis klasikinius principus, nusakančius darbuotojo atsakomybę klientui, palaikant jų sąveiką ar taikant veiksmų sistemą. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2005-09-13
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis8 puslapiai 
Literatūros šaltiniai2
Dydis221.7 KB
AutoriusLijana
Viso autoriaus darbų3 darbai
Metai2005 m
Klasė/kursas2
Mokytojas/Dėstytojasdėst. lekt. D. Ramanauskienė
Švietimo institucijaPanevėžio kolegija
Failo pavadinimasMicrosoft Word Pagalbos santykiai ir ju formavimas [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 8 puslapiai 
  • Panevėžio kolegija / 2 Klasė/kursas
  • dėst. lekt. D. Ramanauskienė
  • 2005 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą