Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Individualizuotos programos paskirtis ir sudarymo strategija
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Individualizuotos programos paskirtis ir sudarymo strategija

  
 
 
1234567891011
Aprašymas

Įvadas. Individualizuotos ugdymo programos paskirtis. Individualizuotos ugdymo programos sudarymo strategija. Individualizuotos ugdymo programos rengimo etapiškumas. Individualizuotų programų lygmuo. Turinio individualizavimo pobūdį lemiantys veiksniai. Išvados.

Ištrauka

Individualizuota ugdymo programa (IUP), tai raštiškas tėvų ir mokyklos susitarimas apie tai, ko vaikui reikia ir kas bus daroma šiems poreikiams tenkinti. Tai kontraktas dėl moksleiviui teikiamų paslaugų. Teisiškai nepriekaištingą ir pedagogiškai naudingą IUP turi sudaryti šios 5 dalys:
1. ypatingos savybės ir poreikiai;
2. dabartinės veiklos lygis;
3. specialusis ugdymas, papildomos paslaugos bei veiklos modifikavimas;
4. mokomieji tikslai;
5. metiniai tikslai.
Kitos sudedamosios dalys taip pat gali būti reikalingos ar naudingos, tačiau šie pagrindiniai elementai aiškiausiai nusako specialiojo ugdymo savitumą : tai individualus, intensyvus, ilgalaikis, neatidėliotinas ir kriptingas mokymas.
Šiuolaikinėje pedagogikoje individualizuota programa labai aktuali. Ypač integruojant išskirtinius mokinius bendrojo lavinimo vidurinėje mokykloje. Lietuvos mokyklose tai naujas ugdymo individualizavimo aspektas.
Išskirtinių moksleivių integruoto ugdymo idėja paremta psichologinėmis, filosofinėmis, pedagoginėmis prielaidomis. Norint įgyvendinti šią idėją reikia kiekvienam išskirtiniam vaikui sudaryti individualizuotą ugdymo programą.
Ši tema svarbi dar ir tuo, jog individualizuoto ugdymo programų sudarymas nepakankamai išnagrinėtas, nėra parengta teorinių ir praktinių rekomendacijų ar metodikų. Problema aktuali tiek moksliniu, tiek praktiniu aspektais.
Taigi šiame darbe aptarsiu individualizuotos programos paskirtį ir sudarymo strategiją.


Bendrųjų ugdymo programų pritaikymo individualiems asmens, turinčio ribotų veiklos galimybių, poreikiams pradžia laikytini pirmieji dvidešimtojo amžiaus metai. Tuo laikotarpiu pradėtas kurti specialiųjų mokyklų arba specialiųjų klasių bendrojo lavinimo mokyklose tinklas.
Mokslininkai Friend, Bursuck nurodo, kad pirmieji bandymai pritaikyti bendrąjį ugdymo turinį prie mokinių, turinčių kognityvinio vystymosi sutrikimų, poreikių buvo trejopi:
1. Bendroji ugdymo programa atidedama vėlesniam laikui. Įprastas mokymo turinys nekeičiamas, tačiau mokiniams, turintiems specialiųjų poreikių, dėstomas keletu metų vėliau nei įprasta.
2. Bendrieji reikalavimai ir ugdymo turinys supaprastinamas. Mokiniai turintys specialiųjų poreikių, mokosi tik pagrindinių, kasdieniam gyvenimui svarbių dalykų.
3. Bendroji programa išskleidžiama ir struktūruojama. Mokymo medžiaga suskaidoma atskirais segmentais. Kiekvienas segmentas išsamiai nagrinėjamas skiriant tam daugiau laiko, naudojant įvairesnius metodus, mokymo priemones, išmoktą medžiagą daug kartų kartojant.
Toks ugdymo programų individualizavimo būdas dominavo iki dvidešimtojo amžiaus vidurio.
Vėliau imta sieti ugdymo tikslus ir savarankiško gyvenimo viziją, ugdymo turinį bei mokymo metodus derinti prie mokinių mokymosi charakteristikos. Goldstein nurodė dvi pagrindines kompetencijas, reikšmingas jaunuolio ir suaugusiojo savarankiško gyvenimo kokybei:
1. gebėjimas kritiškai mąstyti, t.y. analizuoti bei vertinti gyvenimo situacijas ir įsijausti į jas;
2. gebėjimas priimti situaciją atitinkantį sprendimą ir savarankiškai veikti.
Jo manymu, mokiniai turintys kognityvinės veiklos trūkumų, turėtų būti mokomi konkrečių problemų sprendimo būdų socialinėse, akademinėse, darbo, finansinėse ir kitose gyvenimo situacijose.
Tačiau iki šiol bendro individualaus ugdymo programos varianto, naudotino visose mokyklose, nėra. Rašant IUP svarbiausia ne jų forma, bet tai, kad šios programos būtų aiškios, naudingos ir teisiškai pagrįstos. Svarbiausias individualios programos tikslas – specialus, individualiai kiekvienam asmeniui pritaikytas ir jo poreikius atitinkantis mokymas. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2007-01-03
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis9 puslapiai 
Literatūros šaltiniai4
Dydis19.38 KB
AutoriusAusteja
Viso autoriaus darbų4 darbai
Metai2006 m
Klasė/kursas3
Mokytojas/DėstytojasDoc. dr. A.Galkienė
Švietimo institucijaLietuvos Edukologijos universitetas
FakultetasPedagogikos ir psichologijos fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Individualizuotos programos paskirtis ir sudarymo strategija [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 9 puslapiai 
  • Lietuvos Edukologijos universitetas / 3 Klasė/kursas
  • Doc. dr. A.Galkienė
  • 2006 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą