Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Diferencijuotas mokymas
   
   
   
1
naudingas +1 / nenaudingas 0

Diferencijuotas mokymas

  
 
 
1234567891011121314151617181920212223
Aprašymas

Įvadas. Diferencijuoto mokymo samprata. Mokymo kryptys. Diferencijuotas mokymas kaip didaktinė sistema. Diferencijuoto mokymo kryptis. Pedagogo ir ugdytinio vaidmuo diferencijuoto mokymo sistemoje. Diferencijuoto mokymo organizavimo formos. Ugdytinių skirstymas arba susiskirstymas į grupes. Mokyklų diferencijavimas. Išvados.

Ištrauka

Atkūrus Lietuvos valstybingumą, atsirado būtinybė pertvarkyti politinį, socialinį, ekonominį ir kultūrinį šalies gyvenimą.
Švietimas yra savita kultūros sritis. Jo pagrindas - žmogus ir jo kultūra, todėl neįmanoma ugdyti žmogų neatsižvelgiant į tautos ir kultūros poreikius. Dėl visuomenės gyvenimo pokyčių žmogus keičiasi. Didžiausią poveikį žmogaus raidai daro švietimas ir su juo susijusi mokslo plėtotė.Todėl daugelyje šalių į edukacinių problemų sprendimą žiūrima kaip į svarbią valstybės gyvenimo sritį. Švietimo pokyčius skatina įvairios pedagoginės idėjos, realizuoja mokymo kryptys.
Jau XX a.pradžioje pedagogikoje susiklosto nuomonė, kad standartizuota, vienoda mokymo sistema yra pažangos stabdys. Pradeda keistis požiūris į vaiką, jo psichiką, į mokymo turinį bei jo organizavimą. Vis labiau pradedamas akcentuoti prieštaravimas tarp mokymo organizavimo formų, būdų ir individualaus žinių suvokimo pobūdžio. Mokykla vis labiau kritikuojama už nepaisymą vaiko prigimties, interesų, individualių jo psichinių savybių , už pasyvų, mechaninį mokymąsi. Tapo aišku, kad ne visi vaikai per tą patį laiką tiek pat išmoksta ir gali pereiti iš klasės į klasę. Neįmanoma, kad visi vienu metu perimtų tą patį mokymo turinį, įsigytų tokį patį išsilavinimą. Taigi iškyla mokinių nevienodos amžiaus ir individualių savybių, veiklos tempo, nuovargio ir kitokios ypatybės. Klasėje susidaro tam tikros tipinės mokinių grupės ir organizuojant mokymo procesą reikia į jas atsižvelgti.
Vokietijoje A. Zikingeris pasiūlė tokią mokymo sistemą (Manheimo mokykla), pagal kurią vaikai skirstomi į atskiras klases pagal gabumus, tiksliau, pagal mokymosi sugebėjimus.
Nuo to laiko diferencijuotas mokymas įvairiomis formomis paplito visame pasaulyje.Vis toliau gilėjo jaunimo rengimo diferencijavimas pagal gyvenimo poreikius ir veiklos sritis, pagal polinkius, interesus ir sugebėjimus.
Diferencijuotas mokymas yra tokia mokymo kryptis, kai , atsižvelgiant į tipiškas mokinių savybes, sudaromos specialios mokinių grupės, kurios mokomos skirtingai. Jis gali būti vidinis arba išorinis. Diferencijuotas mokymas yra didaktinė sistema, kuri, remdamasi individualiu požiūriu bei grupiniu besimokančiųjų darbu, siūlo mokymą atskleidžiantį žmogaus individualybę, skatinantį jo saviraišką, suteikiantį teisę pasirinkti mokymąsi pagal asmenybės skirtumus, polinkius, interesus bei sugebėjimus, taip pat pagal šalies situaciją, tradicijas atitinkančias švietimo įstaigų sistemą.Taigi diferencijuotas mokymas susietas su ugdymo tikslais, mokymo turiniu , organizacinėms formoms, metodais ir švietimo įstaigų įvairove. Tokia mokymo sistema padeda sudaryti politines, visuomenines ir ekonomines sąlygas sėkmingai krašto kultūros raidai. Pagrindinis švietimo sistemos tikslas – žmogaus fizinių, psichinių ir dvasinių galių plėtotė. Šito siekiant, būtina žmogų pažinti. Šis reikalavimas tebėra aktualus ir nepasenęs mūsų dienomis. Diferencijuotas mokymas, remdamasis žmogaus pažinimu, suvienija psichologų ir pedagogų pasiūlymus taip, kad mokymo turinys būtų suderintas su žmogaus individualybe. Siekiant apsaugoti besimokančiojo individualybę, padėti kiekvienos asmenybės savybių raiškai, ypač svarbus individualus požiūris į kiekvieną žmogų. "Individualus priėjimas pedagoginiame procese yra pedagoginis veiksmas, atsižvelgiant į auklėtinio išsivystymo lygį, turimą pasaulio pažinimo (žinių) lobyną individualias psichines ypatybes, iki tol vyravusius auklėjimo ir mokymo būdus, gyvenimo santykių struktūrą, esamą situaciją, į auklėjimo procese bei gyvenime susidariusį dinaminį stereotipą ir momentinę psichinę būseną" (Laužikas, 1974, 105).
Žmogaus individualybė yra sudėtinga, o pažinimo metodų problemos – dar sudėtingesnės. Diferencijuotas mokymas, sudarantis sąlygas dirbti savo tempu, būdu, pasirinkti atitinkamą mokymosi turinį ir jo lygį bei atsiskaitymo formas, neformuoja, bet sudaro sąlygas savarankiškam individualaus darbo stiliaus susiformavimui, atskleidžiant kiekvieno žmogaus galimybes. Diferencijuotas grupinis darbas vyksta bendraujant tarpusavyje, skatina tarpasmeninę socializaciją. Visa tai yra būtina asmenybės, kuri sugeba savarankiškai priimti sprendimus, gerbti kitų nuomonę, formavimuisi.
Diferencijuoto mokymo teorija neatmeta klasikinės didaktikos pagrindinių teiginių, principų, bet ieško naujų jų realizavimo kelių dabartinėmis sąlygomis. Ji palaiko ir "naujųjų mokyklų" idėjas, keliančias mokinių asmenybės bei individualybės klausimus, protestuojančias prieš standartizuotą mokymą, vaiko asmenybės, jo interesų ignoravimą. Mokymo diferencijavimo teorija siekia mokymo proceso naujovių bei pedagoginės praktikos laimėjimų.
Diferencijuoto mokymo teorija artima egzistencinės ir kultūros filosofijos bei humanistinės psichologijos ir pedagogikos teiginiams, kad žmogus visų pirma yra nepakartojama individualybė, kurią galima pažinti ir suprasti jo kultūros aplinkoje. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2007-09-10
DalykasPedagogikos kursinis darbas
KategorijaPedagogika
TipasKursiniai darbai
Apimtis21 puslapis 
Literatūros šaltiniai19 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis32.24 KB
Autoriusaiste
Viso autoriaus darbų2 darbai
Metai2003 m
Klasė/kursas4
Mokytojas/DėstytojasDoc. dr. A. Lukoševičius
Švietimo institucijaKlaipėdos Universitetas
FakultetasPedagogikos fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Diferencijuotas mokymas [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Kursiniai darbai
  • 21 puslapis 
  • Klaipėdos Universitetas / 4 Klasė/kursas
  • Doc. dr. A. Lukoševičius
  • 2003 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
+1
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą