Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Pedagogikos šperos

Pedagogikos šperos (44 darbai)

Rūšiuoti pagal
  • Šeimos pedagogika (2)

    Auklėjamoji šeimos funkcija. Suvokti vaikų ugdymo šeimoje esmę, tikslus ir uždavinius. Analizuoti šeimos tyrimo metodus. Auklėjimo stilių poveikis vaikams. Kritiškai vertinti negatyvias auklėjimo pozicijas. Skatinimo būdai. Bausmių taikymo galimybės. Analizuoti vaikų elgesio ydas, jų atsiradimo priežastis. Svarstyti vaikų neklausymo priežastis ir numatyti drausminimo būdus. Tipiškos tėvų bendravimo su vaikais klaidos. Nagrinėti veiksnius, įtakojančius mikroklimatą šeimoje. Pozityvus ir negatyvus mikroklimatas šeimoje. Mikroklimatas šeimoje būna palankus. Skyrybų poveikis vaikams. Pedagogų problemos su vaikais patyrusiais tėvų skyrybas. Alkoholio poveikis vaikui. Žalingų įpročių atsiradimo priežastys. Kaip kovoti su žalingais įpročiais. Žymių Lietuvos pedagogų patirtis vaikų ugdymo šeimoje aspektu. Šeimos funkcijos. Analizuoti vaikų ugdymo šeimoje specifiką skirtingais vaiko amžiaus tarpsniais.
    Pedagogika, špera(11 puslapių)
    2007-01-25
  • Ugdymo filosofija

    Idealistinis požiūris į ugdymą. Idealistinio ugdymo esmė. Idealistinio ugdymo ištakos. Konceptualieji teiginiai. Šiuolaikinis realizavimas. Koncepcijos vertinimas. Pragmatizmo pedagogika. Filosofinis pagrindas. Didaktiniai pagrindai. Socialinis rekonstrukcionizmas. Pragmatizmo pedagogikos kritika. Individualiojo pažinimo bendroji charakteristika. Žinios ir žinojimas. Individualiojo pažinimo samprata. Realistinis požiūris į ugdymą. Realistinis ugdymo pagrindas. Realistinio ugdymo ištakos. Teoriniai pagrindai. Koncepcijos vertinimas. Progresyvizmas kaip pedagoginė koncepcija. Naujojo ugdymo ištakos ir esmė. Progresyvistinė ugdymo koncepcija. Progresyvizmo didaktika. Individualiojo pažinimo psichologinė struktūra. Išmokimo reiškinys. Bihevioristinė išmokimo teorija. Kognityvinė išmokimo koncepcija. Interiorizacijos teorija. Ugdymo neotomistinis pagrindimas. Neotomizmas kaip filosofinė kryptis. Ugdymo neotomistinė samprata ir raiška. Koncepcijos vertinimas. Humanistinė pedagogika. Konceptualusis pagrindas. Ugdymo ypatumai. Realizavimo įvairovė. Pedagoginis diagnostinis pažinimas. Diagnostinio pažinimo samprata. Diagnostinio pažinimo rūšys. Pedagoginio diagnozavimo priemonių problema. Pedagoginis konstrukcinis pažinimas. Konstrukcinio pažinimo esmė ir turinys. Virtualioji ugdymo realybė. Materializuota ugdymo realybė. Materialistinė ugdymo koncepcija. Materialistinė ugdymo traktuotė. Konceptualieji teiginiai. Koncepcijos vertinimas. Vertybių funkcionavimas asmenybės lygmeniu. Vertybės ugdymo struktūroje. Vertybinis pliuralizmas. Vertybių subjekto problema. Vertybinės orientacijos. Vertybių internalizavimo lygmenys. Auklėjimo schemos. Vertybių internalizavimo mechanizmai.
    Pedagogika, špera(15 puslapių)
    2006-02-20
  • Ugdymo sistemos (5)

    A. Dystervėgo lavinamoji mokymo esmė. A. Dystervėgo pedagoginės etikos pagrindai. A. Dystervėgo ugdymo principai. Dorovės ugdymas pagal Komenskį. Eksperimentinė kryptis. Europinės švietimo sistemos susidarymas Lietuvoje. Jėzuitų švietimo kryptys. Graikų ugdymo tipai. Institucinio ugdymo pradžia Lietuvoje. Pirmosios mokyklos. Komenskio pedagoginiai filosofiniai, psichologiniai pagrindai. Pestalocio demokratinės idėjos ir jų įtaka ugdymo raidai. Pestalocio elementariojo lavinimo teorijos esmė. K. Ušinskio žmogaus kaip auklėjimo objekto samprata. Kalbų mokymas pagal J.A. Komenskį. Kultūros pedagogikos kryptis. L. Tolstojaus pedagoginės veiklos charakteristika. Lietuvos švietimo reformos XX amžiaus (20 amžiaus) pradžioje. Mažosios Lietuvos mokykla ir pedagoginė mintis XIV - XIX amžiuje (14-19 amžiuje). Naujojo auklėjimo kryptis. Nuolatinio mokymosi esmė, principai. Patristinio ugdymo bruožai. Pedagoginė mintys Renesanso laikotarpiu Lietuvoje. Profilinio mokymo esmė ir modelio taikymo galimybės. Renesanso ugdymo pobūdis. Slaptasis mokymas Lietuvoje XIX amžiaus pabaigoje. Sociologinės pedagogikos kryptis. Švietimo epochos idėjos Lietuvoje. Mokyklų pertvarkymas (EK). Ugdymas senovės Romoje. Ugdymo kilmė. Pirmykščių kultūrų rūšys, ugdymo jose bruožai. Ugdymo srovės Vakarų Europoje ir Lietuvoje. Ugdymo tikslai, principai, organizavimo formos ir metodai J.A. Komenskio "Didžiojoje Didaktikoje". Vakarų Europos švietimo modeliai. Viduramžių ugdymo bendroji charakteristika. Visuotinio mokymo teorija J.A. Komenskio "Didžiojoje Didaktikoje". Ž.Ž. Ruso pedagoginės idėjos. Ženkliausi XZ amžiaus švietėjai Lietuvoje ir jų idėjos. Žmogaus prigimties ir aplinkos poveikio kryptis.
    Pedagogika, špera(16 puslapių)
    2008-02-11
  • Ugdymo sistemos (7)

    Pedagogikos istorijos kaip mokslo apibrėžimas ir apimtis; jos istorinis, pedagoginis, kultūrinis ir pasaulėžiūrinis pobūdis. Švietimas atkurtoje nepriklausomoje dabartinėje Lietuvoje. Vilniaus pedagoginio universiteto istorija. Ugdymas pirmykštėje visuomenėje. Žymiausi lietuvių egzodo pedagogai ir jų darbai. Lietuvių išeivijos mokyklų bruožai. Ugdymas antikinėje Graikijoje. Spartos ir Atėnų ugdymo tikslai. Žymiausi graikų pedagogai (Sokratas, Platonas, Aristotelis ir kt.) ir jų pedagoginės idėjos. Auklėjimas ir mokykla senovės Romoje. M.F. Kvintiliano pedagoginės idėjos. Lietuvos mokyklos vokiečių okupacijos metu (1941–1944). Patristikos ugdymo turinys, įstaigos, pedagogai (Klemensas Aleksandrietis, Jonas Chryzostomas, Jeronimas, Augustinas ir kt.). Viduramžių pedagoginės teorijos pobūdis, teocentrizmas. Ugdymas šeimose ir mokyklose. G. Petkevičaitės-Bitės pedagoginės pažiūros. Viduramžių mokyklų tipai. Riterių ugdymas. Asmenybės auklėjimo problema M. Pečkauskaitės-Šatrijos Raganos pedagogikoje. Teorinė ir praktinė J. Vabalo-Gudaičio pedagoginė veikla. Žmogaus ugdymo samprata Renesanso pedagogikoje. Pedagogai ir humanistai apie ugdymą. (Erazmas Roterdamietis "Gražūs vaikų papročiai" ir kt.). Renesanso pedagogų humanistų Vitorino Feltre "Džiaugsmo namai", Francua Rablė "Gargantiua ir Pantagriuelis", Tomo Moro "Utopija" kūrinių turinys. S. Šalkauskio tautinio auklėjimo teorijos esmė. Problemos analizė pasirinktu aspektu. A. Komenskio "Didžiosios didaktikos" analizė: auklėjimo tikslas ir uždaviniai, visuotinio mokymo idėja, mokyklų sistema ir mokymo organizavimas. Mokykla ir pedagoginė mintis Lietuvoje 1918-1940 metais. Džono Loko filosofinių ir pedagoginių pažiūrų ištakos. Pedagoginio veikalo "Mintys apie auklėjimą" (1693 m.) analizė. Ž.Ž. Ruso natūralaus ugdymo teorija. Traktato "Emilis, arba apie auklėjimą" (1672 m.) analizė. Vaiko amžiaus tarpsniai, auklėjimo ypatumai. Švietimo užuomazgos Lietuvoje. Liaudies pedagogika. J. H. Pestalocis – elementariojo švietimo teorijos kūrėjas. Veikalo "Lynhardas ir Gertrūda" socialinės pedagogikos idėjos. Pirmosios mokyklos ir jų plitimas Lietuvoje XIV-XVI amžiuje. A. Maceinos ir S. Šalkauskio pedagoginės idėjos. Lietuvių pedagoginės minties raida. A. Dystervėgo pedagoginio veikalo "Vadovas vokiečių mokytojams lavintis" (1835 m.) turinio analizė. XIX amžiaus II pusės ir XX amžiaus pradžios gimtosios kalbos padėtis Lietuvoje. Daraktorių mokykla. M. Valančius švietimo organizatorius. Vilniaus akademijos (universiteto) įsteigimas ir jo reikšmė Lietuvos švietimui. M. Mažvydo "Katekizmo" (1547 metai) analizė. Lietuvos Respublikos strateginiai ir teisiniai švietimo dokumentai. Lietuvos ir Lenkijos Edukacinės komisijos švietimo reforma. K. Ušinskio pedagoginės idėjos. Mokykla ir pedagoginė mintis Mažojoje Lietuvoje (iki XVIII amžiaus). XIX amžiaus pabaigos – XX amžiaus pradžios pedagoginės reformos idėjos Vakarų Europoje ir JAV. K. Puidos veikalo "Mokykla ir jos uždavinys" (1906 metai) analizė. Lietuvos švietimo raida ir pedagoginė mintis XIX amžiaus pirmoje pusėje. J. Laužiko pedagoginės idėjos ir darbai. Lietuvos švietimo sistemos pokyčiai atgavus nepriklausomybę.
    Pedagogika, špera(28 puslapiai)
    2009-04-01
  • Puslapiai:
  • 1
  • 2
  • 3
Puslapyje rodyti po